Evident, cu exceptia primei pozitii pe care o ocupa Bugatti Veyron, ordinea este subiectiva. Poate fi schimbata in functie de preferinte de design, pret sau performante. Cert este ca fiecare dintre aceste creatii merita un loc de frunte in galeria celor mai performante masini din toate timpurile si nu doar din ultimii zece ani.
10. Saleen S7 Twin Turbo
Viteza maxima: 399 km/h
0-100 km/h- 2.8 secunde
Greutate: 1.247 kg
Pretul aproximativ : 585.000 dolari
Saleen S7 a intrat in productie in 2000. Pana in 2004 a fost echipata cu un motor V8 de 7.0 litri care dezvolta 550 CP. In 2005 S7 a fost inlocuit cu S7 Twin Turbo din care ieseau 750 CP.
9. Mercedes-Benz SLR 722
Viteza maxima: 337 km/h
0-100 km/h- 3.6 secunde
Greutate: 1.768 kg
Pretul aproximativ: 500.000 dolari
Modelele SLR au intrat in productie in 2004. Versiunea SLR 722 are un motor V8 de 5.5 litri care produce 650 CP.
8. Aston Martin DBS
Viteza maxima: 307 km/h
0-100 km/h- 4.2 secunde
Greutate: 1.695 kg
Pretul aproximativ: 269.000 dolari
Aston Martin a lansat modelul DBS in 2007. Are un motor V12 care dezvolta 501 CP.
7. SSC Ultimate Aero
Viteza maxima: 434 km/h
0-100 km/h- 2.8 secunde
Greutate: 1.293 kg
0-100 km/h- 2.8 secunde
Greutate: 1.293 kg
Modelul produs in 2008 are un motor V8 de 6,4 litri care dezvolta 1.183 CP
In 2009, masina a mai primit ceva modificari pentru a ajunge la incredibila putere de 1.287 CP.
6. Lamborghini Reventon
Viteza maxima: 340 km/h
0-100 km/h- 3.3 secunde
Greutate: 1.665 kg
Pret aproximativ: 1,5 milioane dolari
Construit dupa modelul Murcielago, acest bolid are un motor V12 de 6,5 litri care produce 640 CP. Au fost construite doar 20 de exemplare.
0-100 km/h- 3.3 secunde
Greutate: 1.665 kg
Pret aproximativ: 1,5 milioane dolari
Construit dupa modelul Murcielago, acest bolid are un motor V12 de 6,5 litri care produce 640 CP. Au fost construite doar 20 de exemplare.
La salonul auto de la Frankfurt Lamborghini a prezentant modelul in noua varianta, Reventon Roadster, care de asemenea este produs in 20 de unitati si are un pret de 1,1 milioane euro.
5. Koenigsegg CCXR
Viteza maxima: 400+ km/h
0-100 km/h- 3.1 secunde
Greutate: 1.280 kg
Pret aproximativ: 1,2 milioane de dolari
CCXR este prima sportiva “verde”. Atunci cand foloseste benzina motorul de 4,7 litri dezvolta 806 CP. Cand foloseste biocombustibil E85 produce 1.1018 CP. In 2009 Koenigsegg a construit 25 de exemplare.
4. Pagani Zonda Cinque
Viteza maxima: 350 km/h
0-100 km/h- 3.4 secunde
Greutate: 1.210 kg
Pret aproximativ: 1,8 milioane dolari
Pagani a lansat prima data Zonda in 1999 si pana acum au fost produse 115 de variante.
0-100 km/h- 3.4 secunde
Greutate: 1.210 kg
Pret aproximativ: 1,8 milioane dolari
Pagani a lansat prima data Zonda in 1999 si pana acum au fost produse 115 de variante.
Cea mai tare este considerata Zonda Cinque care a fost produsa doar in 10 exemplare. Este propulsata de un motor AMG V12 care dezvolta 678 CP.
3. Porsche Carrera GT
Viteza maxima: 330 km/h
0-100 km/h- 3.9 secunde
Greutate: 1.380 kg
Pret de pornire: 440.000 de dolari
Intre 2004 si 2006 au fost produse 1.270 de masini. Cei de la Porsche au fost modesti in privinta cifrelor care arata performanta masinii. In practica s-a dovedit ca acest model ajunge de la 0 la 100km/h in 3,5 secunde.
Masina este propulsata de un motor V10 de 5,7 litri care produce 605 CP.
2. Ferrari Enzo
Viteza maxima: 350 km/h
0-100 km/h- 3.3 secunde
Greutate-1.365 kg
Pret de pornire: 670.000 de dolari
Ferrari a produs 400 astfel de masini intre 2002 si 2004. Ferrari Enzo are un motor V12 de 6.0 litri care dezvolta 650 CP.
1. Bugatti Veyron
Viteza maxima: 407 km/h
0-100 km/h- 2.5 secunde
Greutate: 2.034 kg
Pret de pornire: 1,55 milioane dolari
Veyron este masina despre care s-a vorbit cel mai mult in ultimii 10 ani. Vanzarile au inceput in 2005 si pana in prezent au fost date 300 de exemplare. De mentionat ca toate masinile au fost vandute in pierdere, nu au fost acoperite costurile de productie.
Masina are un motor de 8.0 litri, in 16 cilindri, care dezvolta 1001 CP.
In opinia majoritatii, este cea mai tare masina produsa vreodata si reprezinta varful evolutiei in tehnologia auto.
Cea mai reprezentativa opinie despre aceasta minune a tehnologiei a avut-o Jeremy Clarkson, prezentator Top Gear. Las citatul in engleza pentru ca traducerea lui ii stirbeste din expresivitate:
“the greatest piece of engineering ever. No, I’m sorry, this is the greatest car ever made and the greatest car we will ever see in our lifetime.”
Sursa incont.ro
“the greatest piece of engineering ever. No, I’m sorry, this is the greatest car ever made and the greatest car we will ever see in our lifetime.”
Sursa incont.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu